Din ce în ce mai mulți clienți europeni preferă vehicule cu transmisii automate, conform noilor statistici. Dacă luăm în calcul numai ultimii trei ani, numărul de autoturisme și autoutilitare vândute cu transmisia automată s-a triplat, de la 10,4% în 2017 la 31,3% în prima lună a anului 2020. „Printre numeroasele avantaje ale transmisiilor automate se numără faptul că acestea permit șoferilor să se bucure de cele mai recente tehnologii de asistare a șoferului, făcând totul mai ușor și mai confortabil. Această tendință va crește în viitor, și, pe măsură ce vânzările de vehicule electrice vor crește, transmisiile automate vor înclina balanța în favoarea lor", a declarat Vicepreședintele Departamentului Vânzari, Marketing și After-Sales, Roelant de Waard.
Ford oferă spre vânzare transmisii automate de aproape 70 de ani. Dar tehnologia sofisticată de azi a evoluat foarte mult față de pionierul cutiilor automate - Ford-O-Matic - care dispunea de doar trei trepte de viteză.
De la reducerea zgomotului din habitaclu și până la fiabiliatea crescută de astăzi, transmisiile automate moderne, oferă multe avantaje. Acestea includ tehnologiile de siguranță și confort, ușurând utilizarea cotidiană, cum ar fi atunci când Pilotul Automat Adaptiv este activ, iar mașina va porni singură după o oprire completă în trafic(dacă oprirea nu durează mai mult de 3 secunde) sau Sistemul de Parcare Automat, apăsând doar un singur buton.
Aplicația FordPass permite clienților de vehicule dotate cu transmisie automată să pornească motorul de la distanță, util pentru aducerea în temperatură a habitaclului, dar și pentru dezghețarea parbrizului în diminețile răcoroase.
Transmisiile automate indică un viitor din ce în ce mai electrificat, cu vehicule la care schimbarea treptelor de viteză nu mai este necesară, sau, mai mult, la introducerea mașinilor autonome. Noul Mustang Mach-E electric poate fi condus, de fapt, cu o singură pedală, cea de accelerație, întrucât frânarea regenerativă încetinește mașina într-o mare măsură atunci când accelerația este eliberată, astfel încât pedala de frână este foarte puțin folosită.
Comentarii
Trimiteți un comentariu