De ce lumina rosie ar putea imbunatati autonomia vehiculelor electrice

Experții susțin teoria conform careia culorile ne pot influența starea de spirit, răspunsurile noastre, chiar și câte like-uri obținem pe social media. Acum analizăm cum combinatia anumitor culori adaptata diferitelor situații in condusul de zi cu zi, ar putea extinde autonomia vehiculelor electrice. Noul microbus Transit Smart Energy Concept folosește iluminarea ambientală pentru a face pasagerii să simtă mai cald(cu lumini roșii) sau mai rece(cu lumini albastre). Acest lucru face ca energia economisită poate fi folosită, în schimb, pentru a parcurge mai mulți kilometri. Cercetările efectuate de Laboratorul Național de Energie Regenerabilă, din S.U.A., arată că utilizarea sistemului de climatizare într-un vehicul electric poate reduce autonomia cu până la 50%. Vehiculele mai mari, precum microbusele, necesită mai multă energie pentru a menține temperatura interioară și pentru a asigura ca fiecare pasager se simte confortabil.
Am testat noul concept cu 10 locuri, in laboratorul meteo la fabrica Ford din Köln, Germania. Configurat astfel încât șoferul să poată monitoriza temperatura tuturor locurilor de pe ecranul consolei centrale, si simuland o zi de iarnă cu o temperatura de 0°C și o zi de vară cu 30°C, pasagerii au trebuit să evalueze nivelul de confort bazat pe sentimentul prea cald sau prea rece. În ambele cazuri, iluminatul ambiental a dus la reducerea consumului de energie al climatizarii cu 3,3% pentru răcire și 2,5% pentru încălzire. Conceptul Transit Smart Energy oferă multiple inovații pentru optimizarea consumului de energie și reducerea pierderilor de căldură: Șase panouri solare montate pe acoperiș care încarcă o baterie de 12 volți pentru alimentarea încălzirii scaunelor, iluminarea cabinei și sistemele electrice de bord; Un sistem inovator de recuperare a căldurii care utilizează căldura uzată din componentele trenului de rulare, a aerului exterior și a aerului din cabină pentru a extinde autonomia vehiculului cu 20%: Ferestre laterale cu geam termopan ventilat, care reduc suprafețele de contact și izolează împotriva pierderilor de căldură; Podea și acoperiș izolate care reduc în continuare pierderea de căldură în cabină; O ușă glisantă electrică care se deschide la jumătate pentru a reduce pierderile de căldură; Ventilatorul climatizarii este oprit automat atunci când ușa este deschisă: Un perete despărțitor din policarbonat aflat între ușa pasagerului și zona de pasageri care reduce și mai mult pierderea de căldură pe măsură ce pasagerii urca si coboara, protejand pasagerii de sursele exterioare de frig/caldura.
Vehiculul dispune de panouri încălzite și scaune încălzite, care permit fiecărui pasager să controleze temperatura din propria sa zonă. Versiunile viitoare vor permite șoferului să controleze încălzirea și răcirea scaunelor individuale precum și dezactivarea scaunelor neocupate, cu ajutorul tehnologiilor existente, folosite la sistemul de airbaguri. Testarea pe drumurile publice a noului Concept Transit Smart Energy, va debuta anul viitor. Sursa: FORD

Comentarii