Ford Explorer Plug-In Hybrid obține punctajul maxim Euro NCAP

Ford livrează acum siguranță de 5 stele si vehiculelor electrice, deoarece noul Ford Explorer Plug-In Hybrid a primit punctajul maxim de siguranță de către autoritatea independentă de testare a sigurantei, Euro NCAP. Explorer Plug-In Hybrid îmbunătățește siguranța pentru șoferi, pasageri și alți participanți la trafic, cu componente de oțel de înaltă rezistență, dezvoltate folosind procese industriale și patente Ford și tehnologii bazate pe senzori față și spate, concepute pentru a preveni sau reduce efectele coliziunilor. SUV-ul cu șapte locuri este alimentat de un pachet format dintr-un motor V6 EcoBoost de 3,0 litri Ford si un motor electric și generator pentru a furniza o putere de 457 CP și un cuplu de 825 Nm, alături de o autonomie in oraș, pur electric, de 48 km. Joerg Beyer, Director Executiv al Departamentului de Inginerie, Ford of Europe: „Cu 14 vehicule noi electrificate care se vor lansa pana la sfârșitul anului viitor și ceea ce va reprezenta mai mult de jumătate din autoturismele vandute in Europa, si care va continua pana la sfarsitul anului 2022, clienții Ford pot fi siguri că vom continua să livrăm cel mai inalt nivel de siguranță, indiferent de motorizarea pe care o aleg." Explorer Plug-In Hybrid este primul vehicul electric al nostru care a primit nivelul de siguranță de 5 stele Euro NCAP în cadrul noilor protocoale mai stricte, introduse anul trecut. Ford Focus - care, începând cu anul viitor, va fi oferit cu tehnologia EcoBoost Mild Hybrid de 48 de volți - a fost printre primele vehicule care au primit cel mai mare punctaj de 5 stele în urma introducerii sale în 2018. Euro NCAP a acordat punctaje ridicate pentru Explorer Plug-In Hybrid atât pentru protecția ocupanților, atat pentru copii, cât și pentru adulți. O noutate in procesul de fabricație din industria auto, denumit 3D Roll and Sweep, a permis Ford să încorporeze tuburi de oțel martensitic de înaltă rezistență în stâlpii parbrizului și in ramele plafonului - creând o celulă de siguranța foarte rezistenta. Oțelul - care este atât de întărit încât găurile de fixare trebuie tăiate cu ajutorul unor lasere - este modelat de role în tuburi. Procesul 3D Roll and Sweep îndoaie fiecare tub într-o formă de crosa de hochei pentru a produce stalpul și rama acoperisului intr-o singură piesă, cu o rezistență la tracțiune de 1.700 megapascali - mai puternic decât cablurile principale din faimosul pod Golden Gate din San Francisco. Fabricate folosind un proces patentat de Ford, piesele laterale din oțel de înaltă rezistență se intind de-a lungul liniei podelei vehiculului pentru a oferi protecție suplimentară pentru ocupanți și bateria litiu-ion de 13,1 kWh. Fiecare piesa este creata dintr-o singură bucată de oțel format de role, care este modelata înainte de a fi sudată. Din acest proces rezultă celule de siguranta de o rezistență și o rigiditate sporită și ajută Explorer Plug-In Hybrid să obțină punctaje maxime în testul de impact lateral al Euro NCAP. Tehnologiile sofisticate de asistență șofer oferite standard, contribuie obtinerea celor 5 stele, includ: Asistent precoliziune cu detectare pietoni și ciclisti, Limitator inteligent de viteză și Sistem de mentinere a benzii de rulare. "Sistemul de frânare de urgență autonom (PreCollision Assist), aflat in dotarea standard, a funcționat bine în testele la viteze mici, tipice pentru conducerea in oraș, unde se produc multe accidente cu victime, cu coliziuni evitate sau atenuate în fiecare scenariu de testare.", citand din raportul Euro NCAP.
În plus, introdusă pentru prima dată în Europa, tehnologia Reverse Brake Assist folosește senzori radar și ultrasonici pentru a detecta un obiect din raza vehiculului, cu o înălțime mai mare de 28cm și o lățime de minim 7,5cm și poate frâna automat pentru a evita o coliziune iminentă la mersul inapoi al vehiculului, la viteze cuprinse între 1,5 km/h și 12 km/h. Acest sistem ramane activ inca o secunda si jumatate, înainte ca soferul sa preia controlul, permițându-i să evalueze situația înainte de a-și continua manevra. O cameră retrovizoare spate, este, de asemenea, standard. Dispunând de un interior foarte de spațios, luxos, orientat către confort, cu caracteristici avansate, inclusiv un ecran tactil montat pe verticala, central de 10,1 inci și un afișaj cu instrument digital de 12,3 inci, noul Ford Explorer Plug-In Hybrid va fi disponibil în două variante de echipare - sportivul, Explorer ST-Line și luxosul Explorer Platinum. Grupul motopropulsor permite Explorerului să ruleze cu emisii zero, folosind doar motorul electric, dar șoferii pot alege când și cum să implementeze energia bateriei folosind modurile EV Auto, EV Now, EV Later și EV Charge. Bateria vehiculului poate fi încărcată folosind un port de încărcare integrat în bara din față și este incarcată automat, în mișcare, folosind o tehnologie de încărcare regenerativă care captează energia cinetică pierdută în mod normal în timpul frânării. Sursa: FORD

Comentarii