Când omul și mașina se contopesc: Ford este primul producător care introduce "costume Iron Man" pe linia de asamblare a unei fabrici auto
Costumele exoscheletice le oferă utilizatorilor puterea de a ridica și de a manevra cu ușurință obiecte de greutate ridicată. Acum, acestea au fost integrate în premieră pe linia mobilă de asamblare a vehiculelor.
Costumele futuristice ar putea să aducă aminte de transformarea lui Tony Stark în alter ego-ul său supererou Iron Man, însă acestea nu fac decât să ofere sprijin la nivelul umerilor și al spatelui ceror care le poartă, mutând parte din greutate pe coapse și reducând astfel procentul de accidentări cauzate de mișcările dificile la locul de muncă.
“Munca pe linia de asamblare a unei uzine auto necesită cunoștințe și abilități speciale, dar în unele cazuri poate însemna și provocări fizice. Exoscheletele ar putea părea elemente preluate din filmele SF, dar acestea pot să ajute serios la reducerea stresului fizic la care sunt supuși angajații noștri și la ușurarea sarcinilor fizice ale acestora.
Până în 2020, 25% dintre Europeni vor avea vârsta de 60 de ani sau mai mult, iar operatorii în vârstă și cei care suferă de afecțiuni musculo-scheletice vor fi cei care vor profita cel mai mult de costumele exoscheletice. Afecțiunile musculo-scheletice adună 61% dintre bolile profesionale la nivel european. În Germania, acestea contribuie la o reducere de 16 miliarde de euro a producției nete naționale.**
În timp ce alte uzine au testat astfel de costume exoscheletice, inițiativa Ford de la Valencia, Spania, fabrica în care sunt asamblate modelele Kuga, Mondeo, S-Max și Transit Connect, este prima care integrează complet această nouă tehnologie în procesul de producție.
Produse din materiale ultraușoare precum titanul și fibra de carbon, cele nouă costume utilizate astăzi la Valencia îi ajută pe operatori să ridice și să transporte orice obiect care cântărește mai mult de 3 kilograme în timpul operațiunilor care au loc în poziții fizice dificile. Costumele oferă protecție și sprijin împotriva accidentărilor și a oboselii prin faptul că reduc presiunea pe care activitățile efectuate în mod repetat o aplică în timp asupra corpului.
În timpul testelor inițiale și în perioada dezvoltării exoscheletelor, directorii de producție au întrebat în jur de 200 de operatori ai fabricii care consideră că sunt metodele prin care un astfel de costum ar putea aduce beneficii la nivelul muncii fizice pe care o depun aceștia. Ulterior au fost detectați 100 de angajați care pot beneficia cel mai mult de această tehnologie și care au lucrat îndeaproape cu designerii exoscheletelor. Iar cei care au ajuns să folosească aceste costume sunt operatorii care manevrează subansamble grele sau cu forme atipice, așa cum este rezervorul de combustibil. Programul s-a dovedit a avea success astfel că alți peste 20 de angajați vor testa echipamentul la începutului lui aprilie.
Pentru Ford, această investiție face parte din seria de dezvoltări Industry 4.0, termen care descrie a patra revoluție industrială, una care îmbrățișează automatizarea, schimbul de date și dezvoltarea tehnologiilor noi de producție.
Până acum, experții nord-americani în ergonomie contractați de Ford și-au pus amprenta pe peste 100 de vehicule globale, inclusiv Ford Edge, Mustang și F-150, utilizând o gamă largă de tehnologii ergonomice de producție. Nu doar că Ford a reușit să obțină o reducere a ratei de incidente fizice în rândurile angajaților, dar problemele de ergonomie cauzate de mișcările atipice ale angajaților sau de sarcinile care implică părți dificil de instalat ale mașinii au scăzut cu 90%.
“Postul pe care îl ocup poate fi uneori la fel de dificil ca o sesiune la sala de fitness, deci e nevoie de rezistență fizică pentru a putea să bifezi anumite sarcini. Costumul exoscheletic face cu adevărat diferența, pentru că la finalul zilei de muncă mă simt mult mai proaspăt din punct de vedere fizic", spune Ramón Navarrete, 34 de ani, care se ocupă de asamblarea părților de la interior.
SURSA: FORD
Comentarii
Trimiteți un comentariu