Echipa Ford Racing a confirmat că va participa cu două Ford Ranger la Raliul Dakar 2014, având loc între 5 - 18 ianuarie 2014, în America de Sud.
Din echipa de design responsabila pentru indeplinirea obiectivelor Ford, fac parte ingineri atat din Africa de Sud cat si din alte centre Ford, la nivel mondial. Prototipurile Ford Ranger au ajuns in faza finala de dezvoltare, la sediul echipei Neil Woolridge Motorsport, din Pietermaritzburg, Africa de Sud, in timp ce logistica va fi asigurata de echipa South Racing cu sediul in Germania.
În mod similar, echipa este formata din concurenti locali si internationali, din America de Sud - Lucio Alvarez și din Africa de Sud - Chris Visser.
"Suntem extrem de mandri de participarea celor doua Ford Ranger, construite in Africa de Sud la Dakar 2014", spune Jeff Nemeth Președinte și CEO al Ford Motor Company din Africa de Sud. "Raliul Dakar este testul suprem atat pentru om cat și pentru mașină și suntem încântați că avem posibilitatea sa participam cu o echipă fenomenală formata din experti locali și internationali."
Peste 1 miliard de telespectatori din întreaga lume au putut viziona Raliul Dakar 2013 la TV, in timp ce 4,6 milioane de spectatori au mers in America de Sud pentru a vedea cursa la fata locului.
"Dakar este, cu adevărat, o vitrina a celor mai bune mașini de off road din lume. Anul trecut, au participat 745 de concurenți, reprezentând 53 de naționalități. Suntem incantati ca s-au pus bazele unei echipe globale care cunosc foarte bine acest gen de evenimente, la fel ca si Ford Ranger, care este construit la Silverton Assembly Plant in Silverton” , spune Dave Schoch Group Vice President si presedintele, Ford Asia Pacific.
Noile prototipuri Ford Ranger au fost construite în Pietermaritzburg cu asistență din partea Diviziei de Dezvoltare Globala a Ford Motor Company. Fiecare reper al noului Ranger a fost analizat cu atenție și construit cu precizie și performanță în minte.
"Un sistem complex de prelucrare a fost folosit în procesul de fabricație, în scopul de a se asigura că fiecare piesa este construita ca si pe plansa de lucru, pentru a realiza perfect fiecare vehicul construit", explică Neil Woolridge, managerul echipei. "Deși cele două prototipuri Ranger sunt construite pe plan local, am primit un sprijin extraordinar de la partenerii noștri la nivel mondial, inclusiv divizia de vehicule speciale SVT Ford."
Aspectele tehnice ale proiectului vor fi gestionate de la atelierele NWM în Pietermaritzburg și acest lucru va continua să fie sediul principal în cadrul proiectului. Unul dintre cele doua unitati Ford Ranger este deja complet finalizat și va începe testarea luna august. Al doilea este în construcție, cu finalizare planificata la sfârșitul lunii octombrie. Acestea vor fi susținute de o echipă dedicată de 24 de angajati, pentru a ajunge cat mai sus in topul Trofeului Dakar.
Operațiunile logistice și europene sunt gestionate de South Racing GmbH, cu sediul la Frankfurt, Germania. South Racing este deținut și gestionat de către Scott Abraham a cărui familie are o lungă istorie în Motorsportul din Africa de Sud, tatăl lui, Arthur a fost un membru marcant al Motorsportului din Africa de Sud, pentru mai multe decenii. Abraham a stat în Europa în ultimii zece ani, timp în care el a lucrat ca manager de echipă pentru X-raid BMW / MINI și Overdrive Toyota. El a fost parte integrantă a lansarea proiectului Toyota Dakar și, astfel, are un bagaj de cunoștințe și o experiență relevantă.
South Racing va furniza structura echipei de logistică, inclusiv MAN-urile 6X6 - Camioanele de service, MAN T4 Race, cu echipamente de service. În plus, vehiculele și echipamentele de South Racing vor gestiona toate cerințele logistice și de administrare pentru echipa, inclusiv relația cu ASO.
"Asocierea dintre NWM și South Racing va asigura faptul ca proiectul are experienta necesară și profunzime pentru a putea livra rezultate", explică Abraham.
Lucio Alvarez - pilot și Ronnie Graue - navigator au fost confirmati ca si primul echipaj. Ei fac parte din generația tânără de piloti care au avut rezultate impresionante in participarile anterioare din Dakar. În prima lor participare in 2011 au terminat pe locul 17 la general, în 2012 au reușit să termine pe un impresionant loc 5, în timp ce în 2013 acestea au urcat pana pe locul al treilea, iar în urma unor probleme mecanice, au ajuns pe locul 27. Ei au demonstrat determinarea și abilitățile lor de lupta, recuperand apoi până la poziția a zecea la linia de sosire.
Al doilea Ford Ranger va avea un echipaj din Africa de Sud format din Chris Visser - pilot și navigator Japie Badenhorst. Ambii sunt bine cunoscuti în Motorsportul din Africa de Sud, au câștigat in 2011 Campionatul National de Cross Country din Africa de Sud. In prezent, echipa este lider in clasamentul Campionatului National de Cross Country 2013. Acestia vor lua startul pentru prima oara într-o competiție gen Dakar.
A 35-a editie Raliului Dakar, va începe în Rosario, Argentina pe 5 ianuarie și termina în Valparaiso, Chile la 18 ianuarie, după treisprezece etape ale competiției, si va cuprinde o distanță totală de peste 8.500 de kilometri.
În acest an, Raliul Dakar continuă explorarea regiunilor Anzi prin includerea unei etape in Bolivia, pentru prima dată. Fără îndoială că această etapă provocatoare va testa calitățile de off-road si de rezistență ale pilotilor si echipelor.
"Mai este mult de munca pentru următoarele luni. Avem o echipă excepțională formata din oameni harnici și dedicati, care vor avea de lucru non-stop, în următoarele luni, pentru a fi gata pana la startul Raliului Dakar la începutul noului an ", conchide Schoch.
Fanii Ford vor putea urmări progresul echipei, până la eveniment, precum și evoluția echipelor în Raliul Dakar pe pagina de Facebook, Twitter si Instagram ale Ford South Africa.
SPECIFICATIILE TEHNICE: Vehicul de baza - Ford Ranger 4x4 Double Cab; Regulament - FIA / ASO T1; Motor - Ford 5.0L-4V V8 Ti-VCT; Management motor - Magneti Marelli; Putere - 355CP/4500r/min; Cuplu maxim - 560nm@ 4100r/min; Limitator de turatii - 5500rpm; Consum de carburant - 90l/100km in regim de nisip si 28l/100km pe drumuri de asfalt; Caroserie - Materiale Compozite; Suspensii - Independenta fata/spate, amortizoare duble/roata, bara antirului fata/spate; Frane - Brembo racite cu apa spate, racite cu aer fata; Rezervor - 500l; Cutie de viteze - Sadev 6 viteze secvential, 4x4 permanent; Cabina - aer conditionat; Diferential - LSD fata/spate; Servodirectie - Sadev; Calculator intern - GEMS; Lant cinematic - GKN; Roti - 16" Evocorse 245/85, anvelope - Michelin; Viteza maxima - 170km/h; Greutate: 1975kg
Ford.com
Comentarii
Trimiteți un comentariu